Nike Mag Customs

October 17th, 2011 by | 39 comments


nike mag 2011 customs radii 05 Nike Mag Customs

Missed out on the Nike Mags, or can’t get yourself to wear ‘em around? You can fashion your own pair of customs like FlawlessV of NT did, by using a pair of Radii high-tops to create a ‘wearable’ pair of Nike Mags to beat around. These won’t light up, they won’t self-lace, and you definitely won’t fool anyone with these replicas, but as long as you have some fabric paint, a pair of scissors, and a few spare hours, you’ve got yourself a pair of custom Mags! We can understand that it’s tough to wear around a pair of sneakers that cost a few thousand dollars, so let us know if you’d consider rocking these Nike Mag 2011 customs.

 

nike mag 2011 customs radii 06 Nike Mag Customs

nike mag 2011 customs radii 04 Nike Mag Customs

nike mag 2011 customs radii 01 Nike Mag Customs

nike mag 2011 customs radii 02 Nike Mag Customs

Filed under: Customs // Tags:





39 comments
Fv
Fv

Hahaha hey everyone! I created these as part of a sociological experiment on branding, and I'm getting some very interesting results from the forums. It may sound a bit subversive but the title " poor mans Nike mags" should've tipped you guys off a bit. If you want to see some actual mcfly inspired kicks go check out el's work. His flywire dunks are amazing. I'll be posting the results and full description soon on my site AlexSewell.com. Btw the guy that said the Nike mag symbol on the back looked like a kindergardener painted it, your onto something ;).

kha_boogie
kha_boogie

WILL NOW BE LOCALLY SOLD AT YOUR NEIGHBORHOOD SWAP MEET, SOME GUYS TRUNK, OR A STREET VENDER !

@jbrasco
@jbrasco

At first glance I thought it was a cake! But, then I realized that it was a shoe painted on top of another shoe to make it look like that shoe. In college, we called this a stage prop!!! KYS!

Sneaker4eyes
Sneaker4eyes

It looks like a fun project but you would get kicked in the balls if you wore them. It's just not feasable to wear something to represent something else.. you just can't get the effect so it's like wearing fakes. All in all, nice project just don't wear em.. Please don't wear em

madfresh
madfresh

i like the concept and creativity...but would NEVER wear in public! lol

Geland
Geland

LMFAO. wtf probably the worst thing ive seen all week, and it just started.

Jonathan Spurlock
Jonathan Spurlock

ive got radiis and i wanted mags.. but damn dude these look like some kindergarten shit

DimeBagOswoosh
DimeBagOswoosh

The end result is pretty terrible. But, at least he tried. However though, the inspiration (Air Mags) was already ugly to begin with, let alone THESE.

emmanuelabor
emmanuelabor

Id be okay if he'd left off the Nike branding

YaY
YaY

what a waste of time, money and materials..didnt even come out that good either.

Backwearinthe45
Backwearinthe45

A for effort L for Lameness , ugly take on an ualready gly shoe

hey haole
hey haole

Why don't I just start wearing fake J's too! Seriously???

DelMo
DelMo

That looks dumb. These Radiis are already their version of air mags. Like really.

OMFG
OMFG

yuck.com is right...people be laughin at those kicks all day lmfao. too make it worse the nike mag at the back looks like the handiwork of a 5 year old and theres radii cleary printed there people are gonna be like what the fuck bro

The JOP
The JOP

People have been doing this for years; and getting much better reseults. (Which is why it made no sense for Nike and Tinker to act like they had to redesign the shoe from scratch. Especially since the shoe had no power laces). This is not news.

OGsneakerfeane
OGsneakerfeane

if you don't have the 6-7 grand to cop... don't play yourself

WOWZERS!!!
WOWZERS!!!

BUT I'LL GIVE YOU AN "A" FOR EFFORT I WILL SAY *thumbs up*

@SneakGeek
@SneakGeek

I think they're cool. As long as you don't really care about what everybody would have to say about them (because for whatever reason, "sneaker heads" always feel the need to down somebody that isn't rocking what they're rocking), these would be cool to rock.

WOWZERS!!!
WOWZERS!!!

WOW THATS THE WACKEST SHIT I EVER SEEN SMH IF I SAW SOMEONE WITH THOSE WACK ASS THINGS ON THEY FEET IN PUBLIC I WOULD LAUGH MY ASS OFF AT THEM AND SHAKE MY HEAD AT THEM LIKE "WOW YOURE A LOSER" LOL THOSE ARE TERRIBLEY WACK AND GHETTO AND WORSE THAN A BOOTLEG THEY JUST LOOK HORRENDOUS SORRY MAN

Pompo
Pompo

Nah I'm good

blah
blah

Turrible...

Nunnn
Nunnn

More bootleg than custom.

hihihi
hihihi

looooooool looks like a fun thing to do, but nawww, i wouldnt rock em around.

bob
bob

Woah. I got scared for a second. I thought it meant a custom out of the the actual Nike Mag

Shoebody
Shoebody

looks ok for a free handed custom. I like the look because its not as bulky as the mags but they dont light up so ¯_(ツ)_/¯

Pat Gordon
Pat Gordon

If you don't care what everyone says, you wouldn't be trying to make custom Mags.

_wavey_
_wavey_

LMAO DAMN THIS NIGGA GOT STRAIGHT ROASTED IN ALL THE COMMENTS HE PROB READIN THIS ISH LIKE "SMH" PROBLY BURNED THEM JOINTS LAST NIGHT HAHAHAHAHAA

Back to Top ↑


  • Top Categories

    • Just Released
    • Nike Air Max
    • Nike Air Force 1s
    • Nike SB
    • Dunk
    • Air Jordans
    • Basketball
    • LeBron
    • Adidas
    • Running
    • Collaboration
    • Nike Retro
    • Upcoming Sneakers
    • Skate
    • eBay
    • Lifestyle Sneakers
  • Featured Content


  • Archives

  • SN Weekly Email Newsletter






  • Ads

    Jordans Daily
    ebay
    nitrolicious
    Sneaker News Advertise

>>>>>>>>