Air Jordan VII ‘Charcoal’ 2012 Retro

January 25th, 2012 by | 122 comments


air jordan vii charcoal 2012 retro 1 Air Jordan VII Charcoal 2012 Retro

With this year marking two decades since the original Dream Team debuted, we can expect plenty of retro goodness from both Nike Sportswear and Jordan Brand.  Keep an eye out for a variety of classic Olympic looks from NSW, as well as tons of Air Jordan Retro heat from JB, including one of the original Air Jordan VII colorways from 1992.  The Air Jordan 7 Retro ‘Charcoal’ is sometimes called ‘Raptor’ for its use of a Toronto-style color scheme, but this model’s debut three years before Canada’s only remaining NBA squad means that the name doesn’t perfectly fit the original.  Fitting, then, that the 2012 retro is looking more like the DMP release we got in 2009 with its pronounced tonality, than the more uniformly sueded OGs.  Regardless of the nickname, these are destined for another return later this year, but do you still have your pair from three years ago?  Let us know when you click through to see more of this September drop, and stick with Sneaker News for all of the 2012 Air Jordan Retro release dates.  via US11


air jordan vii charcoal 2012 retro 2 Air Jordan VII Charcoal 2012 Retro

Filed under: Air Jordans, Upcoming Sneakers // Tags: ,





122 comments
@BlackThoughts12
@BlackThoughts12

they deff called bulls 7s & why wont they make em like og's or 02???????????????????????????/

BWavyy
BWavyy

Defly copping, but how much they cost though?

jose
jose

i hope this colorway drops instead of the og colorway this style looks way better

cheesehead
cheesehead

still got the pair from the DMP 7's pack, you ain't taking my money this time JB!

none
none

come on bring the all black like the OG for the 20th anniversary man

MJ2LBJ23
MJ2LBJ23

Copped, I'm getting my collection together...hooped in most of my Js in high school and college!

All Black??
All Black??

All black is the way to go! We already did the charcoal in 09. Bring back the 02 Raptors!!!

Tyga
Tyga

combination of bordeaux and raptor cw

rico
rico

23isback.com have a better picture

killhypes
killhypes

You all are dumb af...i personally think the color blocking on the shoe is better than the '02s, the grey looks so hard on the shoe....i can speak because i own a pair from the DMP pack and i love them....quality isnt too great but the tongues stand up beautifully unlike my bordeauxs, and the red shines on them....ii guarantee on my life that once official images of these drop you all with drop your pants as well and clamor for them...until next time, see you soon u fuckin hypebeasts

bdogg
bdogg

as stated...these better be samples..i want the all black upper like the 02 version..period!!!

TObie
TObie

These are the charcoals NOT the raptors. Idk why there retroing these when they just came out 3 years ago !?!?

IBcoppin
IBcoppin

*sigh* these look like the shitty DMPs.......can we get a TRUE RETRO please!!!!!

@iamdorkster
@iamdorkster

Damn, pretty disappointed actually. Not gonna lie.

All Black dam***
All Black dam***

Charcoal = NO, hell NOO All Black = Yes, Yes, and Yes why is that so hard JB?

bfresh89
bfresh89

I wish mf's would stop calling these the "Raptors" these are the "Playoff""Air jordan 7 that he wore in the 1992 playoffs and Finals, 3 years before there even was Toronto Raptor Franchise. Plus even if JB dont release the Og colorway Im still gonna cop.

Jon Russo
Jon Russo

why release the same ones as the 60+? smh JB

phil
phil

i dont know why you guys are excited about these.they retroed them in 2009 and the quality is very poor. probably that the quality's gonna be even worst. i purchased the dmp pack in 2009 and its a total waste of money.

killakam
killakam

Kinda dissapointed they're not like the 02 version, but these will do for now.

RealTizzle
RealTizzle

I dont want these anymore, they're just like the dmp 7s WTF JB you guys know what we want and it aint this bullshit, go back and make these all black like the 02s and OGs -RT

Mr_McFly
Mr_McFly

just give us "Raptors" why is that so hard

MaroonV!
MaroonV!

Model: Air Jordan Original 6 (VI) Nickname: Air Jordan OG 6 Maroons, Retail: $125.00 Release Date: 1991 Product Code: 4393 Color Code: Off White-NW Maroon Release Type: General Release Past Release: Original 1991

Michael Jordan
Michael Jordan

Team Jordan Brand ain't bringing SHIT back! Like the aqua retro 8, we fucked those bad boys up. I'm doing shit my way bitches!!! And ima charge u niggas a fortune!!!

DeezNiggaz
DeezNiggaz

Time to put up my DMPs smh. Wow, it's getting worse

TRNT
TRNT

Hmmm. On the plus side, if you missed out on the DMP charcoals, these will probably push their value down (coz people aren't logical and will go for the "new" ones). There are a bunch of em still floating around...

deuceizloose
deuceizloose

Not feeling the DMP package and really not feeling hese lame fake J's retro 7 jays. Im glad Nik decided to re -retro the classic uptempos,Bo's Deions , unnin Airmax, n other Cross Trainers. Cuz these are not it Glad Im not all pressed for Jordan Brand hahaha.

Eazy
Eazy

Word jb fucks everything up bring back the 02 colorway fucking piece of shit always fucking shit up

Jean Alvarado
Jean Alvarado

My boy Prince is a sneaker customizer. Last year he dyed his DMP raptors 7's and they look just like the 2002 retro. If JB isn't releasing these in all black I'm just gonna get them dyed black. If you guys wanna see his work follow him on twitter @Daprince87

bdogg
bdogg

i thought we were getting the 2002 all black version..very ticked!!!

anon
anon

this.. is very upsetting

Fresh
Fresh

the dmp 7 is darker then this!

GERM$
GERM$

If there going to release the same damn shoe from 09 instead of the 02, which I thought was the reasoning behind retroing this so soon, then might as well give us the space jams from 09 as well as the raging bull pack!

Matt
Matt

Whoooooaaaaaaa this is replacing what was supposed to come out are u serious JB???? Please let this be the charcoals and continue on with releasing the Raptors POR FAVOR!? there are ppl here true sneakerheads lookin for these!

PocketFulofJays
PocketFulofJays

wth dmp was released less than 3 years ago, i was wishin for the 2002 raptors

Vavafiend84
Vavafiend84

Anyone hear anything about the Hares? Two pairs of VII's from 1992 ( Olympic and the real charcoal) are set to release. I was just curious.

_idgaf22
_idgaf22

So.....it's like they're just doing a separate DMP release ? Smfh. Bring back the OG colorways please ! & The original 7 shape man.

TTS
TTS

I'm with y'all what about just dropping the 02 raptors instead these just look like the ones from the pack

Freakazoid
Freakazoid

You always saying that lol it has me laughing cause I expect that comment now everytime I go to the comments of a Jordan post.

n!ck nvz
n!ck nvz

Still got my 09 but fucked it ill get these as well only but I mean only if it comes with a new box and label .....lol

KidKain
KidKain

I was hoping for th 02 version but let's be honest these nice we all kno we gon cop em with the way Jordan dropping shoes its not like the 02 not gon retro again nd regardless of the name these go hard with a raptors snapback or fitted

TCL
TCL

If u do it, magical mayonnaise will come from his tip

LIKE MIKE
LIKE MIKE

Wow.....HUGE LET DOWN....OF course! should have expected this for JB as all ways! why am i not surprised! Was expecting the OG CW not the damn DMP CW i mean i like the DMP CW if its the damn DMP CW but if their going to release it as a retro where the fuck is it??! JB needs to open their eyes BIG TIME....ridiculous hopefully they make last minute changes like they seem to like to do..

mike
mike

if they release like the dmps no cop

stan
stan

you mean you want charcoals?

hozezae
hozezae

I see how stupid everybody is on here first time yall see something yall flip out. These r samples, early production yal kno this by now. Then ungrateful y'all say stick to OG but some of y'all the 2002 version and those r not OG's. Plus how r the DMP's trash they had the better nubuck on there vs the other two. Y'all just hated it was light grey but what do y'all think the OG's turns to after a few years or the color fades light grey so what r y'all tripping bout. The fire red 4's ain't gone be the mars and these ain't gonebe the DMP's either so calm down.

Fresh
Fresh

this is the og color way the raptors are not the og color way!

Back to Top ↑


  • Top Categories

    • Just Released
    • Nike Air Max
    • Nike Air Force 1s
    • Nike SB
    • Dunk
    • Air Jordans
    • Basketball
    • LeBron
    • Adidas
    • Running
    • Collaboration
    • Nike Retro
    • Upcoming Sneakers
    • Skate
    • eBay
    • Lifestyle Sneakers
  • Featured Content


  • Archives

  • SN Weekly Email Newsletter






  • Ads

    Jordans Daily
    ebay
    nitrolicious
    Sneaker News Advertise

>>>>>>>>