• Home
  • Magazine
  • Select
  • jordan release dates
  • sneaker release dates
  • categories
    • LeBron 12
    • Air Jordan XX9
    • kd 7
    • Roshe Run
    • Jordans
    • Kobe 9
    • Adidas
    • Just Released
    • Upcoming
  • air jordan history
  • nike sb archive

Air Jordan XI Low Retro – White – Varsity Red | New Photos

April 11, 2012 BY / 67

0.00 / 5 (NO VOTES YET)
RATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOE
Loading...Loading...

One of the more surprising stories to filter out of the Sneaker News March Madness Non-OG Air Jordan Tournament was that the Air Jordan XI ‘Cool Grey’, a heavy favorite to win the entire tournament, was knocked out in the Final Four round of play. Had the Cool Grey XI come out on top, it would’ve been a three-peat for the Air Jordan XI in our annual March Madness tournament (winning the ‘Best Sneaker’ and ‘Best OG Air Jordan’ tournaments). Regardless of that fact, the Air Jordan XI will still experience a strong 2012 year; the ‘Bred’ as well as the ‘Columbia’ are rumored for a late 2012 release, with this White/Red Low-top officially hitting U.S retailers on May 5th, poised to take over summer sneaker rotations with ease. Are these a must-have for you? Considering it’s been quite a long wait since a patent-leather low-top XI hit stores, we expect these to be sure successes. Photos: HoopCity

Air Jordan XI Low
White/Black-Varsity Red
528895-101
05/05/12
$140


Filed under: Air Jordans Upcoming Sneakers

67 comments
EstoBoogie
EstoBoogie

Trash!! Like all LOW cut AJ 11Retro with the patent leather... Not talkin about LE which are OG... DON'T CARE WHAT ANYONE THINKS ABOUT MY STATEMENT.... AND YES I WILL BUY AND SELL... LOL....

eric
eric

anyone know if these are general release?

Stephan Aaron
Stephan Aaron

do these come in boys or girls sizes too?

mbn
mbn

yes they come in gs sizes

Mutiny_1914
Mutiny_1914

All y'all sitting here bitchin about these prices but gone be the main ones mad that you didn't get them for original retail. Then get mad when people re-sell em smh. IM buying them.

TallyGotSole
TallyGotSole

Good shoe for the summer but tha dam hypebeasts will be at it again... Smh... What has the sneakergame came to?!

dee
dee

got my pair about a month ago ...these a sweet....love them

RaF
RaF

DAmn these are clean.

Roosevelt mack
Roosevelt mack

i like the color a lot and the shoe too, but the high version who be much better. Still might cop doe.

thaGodfatha420
thaGodfatha420

you cant hate or pass on 11s, you must be crazy if you do and if you do, better for the rest of us who do like them lol

SoFlo954
SoFlo954

Ive had May 5th marked on my calendar for a long time now. Must cop, Ill be at the mall early to make sure I gets mine.

RobbDizzle
RobbDizzle

Funny how people drool all over the History of Flight series but when we get a very similar colorway in something most can afford, they auto-hate. Only difference is the laces and the tongue label. Go ahead and pass, more for me.

Sek
Sek

I wish that those saying pass would actually do so but I know they'll end up scooping up and tgese will sell out ASAP. I like em wish the 01 retro red/white dropped but oh we'll tgese will do. Plain polo or v-necks with shorts for the summer can't go wrong

Murano_Mcfly
Murano_Mcfly

still unsure about these. one thing i wish is that they had red laces though :/

everyone losing
everyone losing

i would of waited in line if these were high tops... pass

MUST-READ
MUST-READ

im sorry but on some real shit, these are ugly..im just keeping it real f**k a hypebeast

tonya
tonya

Been rocking mine since March... so i might jus knoc another pair off, i like da fit for summer. Wht happen to da blk lows like these anybody?

tony
tony

not really big on low cut sneaks but I think i'm gonna cop.

Mr. Ball
Mr. Ball

These are cool. I'm never going to get any of the history of flight shoes so these will have to do for me. I'm getting two pairs, hopefully. Another sell out for JB.

MikeG407
MikeG407

nah not feeling these they look how the fakes look prefer the original 11 lows

smh
smh

i don't really care what anybody says... i'll try to get a pair and use it for the summer... enough said.

ant
ant

pass

Sdanks
Sdanks

I like em, I'll prolly grab a pair

Chill_Dude
Chill_Dude

Easy pass not worth it they used to go for like 110 back then and the leather turns yellow quick...

GOD aka YOUR POPS
GOD aka YOUR POPS

Everybody complaining about the price now compared to "back then" are full of sh*t and ignorant. Nike has raised the prices on everything! Shoes that used to be $135 are now $150-$175 and everybody is still copping cuz I see all you thirsty ass dudes on line. Secondly, do you know what inflation means? Look it up. It's been 11 years dipsh*t...everything is more expensive. Get your money up.

staxx
staxx

Actually one of the exceptable low top retro jays. Planning on coppin for sure, hopefully no major hype around the release.

Jerronimo
Jerronimo

Damn those are sexy! I might have to grab a pair of these.

Getbig828
Getbig828

I thinking abou passing but I know if I do I'm gonna regret it a month after the release

Ohio
Ohio

I would cop but I know after a couple years, that white patent leather will turn yellow :/

Kondo23AD
Kondo23AD

HEAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ele
Ele

Talk shit but you gonna cop

Water Tower YD
Water Tower YD

BIIINNNNN BBBBINNNNN (mashcine sound) ....these are Robocopped! Lamest ninja in the World goes to.... Water Tower YD Soundcloud . com/watertowergang

Like Mike
Like Mike

trash...no thanks...had the low 11s back in '01 and it was terrible...i mean the wholee thing starts to yellow as crazy as it sounds its true...hated it...after about 8months or so and it was a wreck the mesh yellowed it all did...totally passing especially for this Cw...good luck to these children who claim their "sneakerheads" there ganna eat these up...as they do for everything since their followers...& since Sn already showed their idols wearing them "fab" and etc...SMH...

@Keep_em_Laced
@Keep_em_Laced

dude just in case you cant see the sole is RED does the sole on the breds turn yellow idnt think so and if you actually had the knowledge on how to take care of white patent-leather and tell me how the white mesh doesnt turn yellow on the concord or my friends columbians i swear the fake sneaker heads these days and then the ones who think they are actually sneaker heads or the ones who are being hype beast just on OG's i by what i like and i like these so these will be copped

Death to wannabes
Death to wannabes

okay...obsessively your either a F-G or stupid..nobody said anything about the bottoms idiot...of course not its red asscrack its the mesh and PL thats canna yellow on lows...get your knowledge up you can tell your a wannabe sneakerhead so STFU learn your stuff your probably way to young to even have had the lows kill your self

dotsupreme
dotsupreme

i have the anniversary's and no yellowing yet so...what does them being lows have anything to do with it?

D.Johnson
D.Johnson

I swear you dudes don't know how pathetic yall sound, like you passing on a shoe makes you so great STFU. Ppl in the sneaker comunity are worse than the clowns in the art industry. Turn your nose up at everything b/c its so "cool" to think everything is lame smh

aljosa
aljosa

dis shoes is str8 ass lik ur breath

Javi
Javi

WORD!!!!

NikesOnMyFeet
NikesOnMyFeet

Sexy Ass Colors

PooP
PooP

Its just red n white

LADIES. LOVE
LADIES. LOVE

Thats right son. Kappa Alpha Psi. Pretty boy swag.

Yes
Yes

Hes a stupid phillies fan so the c/w looks good with his stupid fitted

donadamsky
donadamsky

great shoe for the summer. cant wait to cop a pair

Supreme
Supreme

$140 Thats Right.

ToneyCosmos
ToneyCosmos

Fuck Nike. They jacked the price $20.

PooP
PooP

Yeah I mean these are too plain for me to pay an extra $20 for i mean if they dropped columbia lows or snakeskins something like that i cop instantly

smh
smh

...columbia lows would be more plain than these...smh

brian
brian

im trying to flip these. hate this CW but hypebeasts love it. ill take their money

mbn
mbn

im gonna buy two, one to rock and one to stock, im buying these cuz they look nice and it wont hurt to make money in the process!!!!

N!CK Nvz
N!CK Nvz

Its people like u that's are called hype beast u azz hole , just buy the dame shoe if u like them

LADIES. LOVE
LADIES. LOVE

Why are people calling sneaker collecting a game. It's a hobby. And if its a game .than who's winning? The resellers.

brian
brian

only reason people even like this sneaker is because its an XI. it's hideous. All you "sneakerheads" probably don't know anything about the game. newcomers. The games been ruined.

JRICH707
JRICH707

It's a free country and you can def do whatever you choose, but don't get it twisted you are CHOOSING to help ruin the sneaker community with that kind of crap. Hypebeasts are a part of the game and I can deal with them, but resellers are straight up straight up pieces of shit that ruin the game for everyone. So congratulations I hope the money you make makes you feel better about: 1) not having a job where you make enough to not be a punkass reseller and 2) doing your part to ruin something that most of us like and find a lot of enjoyment in. Let's give this worthless pile a round of applause for managing to throw his own credibility in the trash.

dotsupreme
dotsupreme

your just as bad you can tell who the real sneakerheads are... he would be a reseller not a hype

brian
brian

you know what a hype beast is? somebody who buys shoes that are hyped and have no personal taste. I make money off hypebeasts. If they're not going to wake up early and grab the kicks, I'm going to make money off the ones who can afford it. I woke up early and got them, I can do whatever I want with them.

JeRz
JeRz

Got mines on hold at footlocker. I can't wait for the Breds this year do footlocker can hold my pairs while everybody else wait in line



Top Categories

  • Just Released
  • Nike Air Max
  • Nike Air Force 1s
  • Nike SB
  • Dunk
  • Air Jordans
  • Basketball
  • LeBron
  • Adidas
  • Running
  • Collaboration
  • Nike Retro
  • Upcoming Sneakers
  • Skate
  • eBay
  • Lifestyle Sneakers

Archives

Sneaker News Newsletter