• Home
  • Magazine
  • Select
  • jordan release dates
  • sneaker release dates
  • categories
    • LeBron 12
    • Air Jordan XX9
    • kd 7
    • Roshe Run
    • Jordans
    • Kobe 9
    • Adidas
    • Just Released
    • Upcoming
  • air jordan history
  • nike sb archive

Air Jordan 11 Low – White – Black – Varsity Red – New Photos

April 17, 2012 BY / 69 c

0.00 / 5 (NO VOTES YET)
RATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOE
Loading...Loading...

Can’t wait for the holiday release of another white-on-white Air Jordan XI release? We don’t blame you, especially with summer and the white sneaker season right around the corner, so how about getting ready for the dog days on Cinco de Mayo when the Air Jordan XI Low hits retailers in white and Varsity Red? They’re undoubtedly going to be one of the summer’s standout sneaker releases, but with all the attention and energy given to the past several years’ Christmas Elevens, how will this mid-spring drop compare? Let us know if you plan to line up for these in a few weeks and stick with Sneaker News for updates (including the new set of images below) in the meantime.  Photos: IST

Air Jordan XI Low
White/Black-Varsity Red
528895-101
05/05/12
$140


Filed under: Air Jordans Upcoming Sneakers

Tags:

Previous Page12
69 comments
esmeralda
esmeralda

are people going to have to stand in line for these? i got the concords i was in the line for a while probably because i didnt have a ticket . anyways do i need a ticket or stand for these or just walk in footlocker and get them ?

Ajhan
Ajhan

They r sick love

Boston Legend
Boston Legend

Just got some inside info no B.S the 11 Columbia will be released all star week 2013. Since they got pushed due to the breds, they will release in respect to Jordan wearing them initially during all star game. Get ready to camp and good luck

marq
marq

im coppin yall dum.

FlightSchool
FlightSchool

Do u remember how hard the xi lows were when they had the red, sky blue, snake skin ones. Fuck it they are sick. They r gonna yellow but who cares its a shoe. Wear them. When they ain't as fresh hoop indoors with these.

IgotthatFIRE
IgotthatFIRE

Only 11 lows worth my time are the Snakes. Retro those with premium tumbled leather on the eyelet area tongue JB!

irElias
irElias

I'm feeling it right now , I am very interested on how they will look like in 10+ years with age though.

Ethan Azimi
Ethan Azimi

Price is $10 to high! But it's a good release for the summer.

deez
deez

greatness

mj1
mj1

im tired of the word "hypebeast" its annoying...

@iamdorkster
@iamdorkster

They look good, but kinda plain. Passing for 2 pairs of the playoffs.

get money girl
get money girl

damn either u gone cop or not cry baby ass !!! im copping just cause im me i do this shit no sneakerhead no hypebeast just a money girl!!!!

Arthur Cash Lomax
Arthur Cash Lomax

nice remind me of all lows in 01 basicll;y just inverse of cranberries

starz
starz

Will be copping and rocking them early, i know the white patent leather doesnt last to long.

JayR
JayR

Im getting these for Basketball first, i might get another pair to wear around but im forshure gettin them to play ball in

Eric
Eric

Anyone know if these are general release?

astronantstatus
astronantstatus

these will go nice with a pair of long jordan socks ^__^

Frosty
Frosty

Nice but looking forward to the breds and colombia's going to cop both I'll pass

donadamsky
donadamsky

copping these, next bext thing to cirus lows

hhh
hhh

They're ok

Marcus
Marcus

Does anybody think they will still be in stores after a month?

Murano_Mcfly
Murano_Mcfly

why didn't they put red laces...like I'm not a young hype beast that is gonna go and say these are DOPE MAN! bc they aren't that amazing. but red laces would have perfected these.

jumpfan23
jumpfan23

Throw some black laces and there History of Flight.

beedub77
beedub77

I really like the way these turned out and I will def grab a pair for this summer! I hope theres no lines but I'm sure thats just wishful thinking. All you passers will be there in line I'm sure.

mrfresh(201)
mrfresh(201)

is this the first time they drop ? if they are then they should come with the retro card !

fscottj54
fscottj54

I think I'm just going to dye the bottom of my 25anvs red I tbink this colorway would be dope as a hightop

jab313
jab313

These are dope. Def cop. Super clean colorway u can't lose wit this shoeshoe

@NuCityBoi10
@NuCityBoi10

Too much dropping on the 5th, gon be a tough decision that day for me, red bottom 11, Liverpool lbj 9, taxi lbj 9

Benjeezy
Benjeezy

Yes sir this a must have. Gotta cop these and I'll pass on the breds. Dont want to have another chrismas 11 frenzy again smh.

HerAirNess
HerAirNess

Cop....comes out a week before my bday

Jay585
Jay585

im not really sure if i want these, but im gonna cop anyways just so i dont regret not buying at retail and having to pay double or more to these b*tch *ss resellers

Honda
Honda

Not to bad, but these make me want the colombia's even more. I gonna pass and hope I can score in Dec when the colombia's drop.

B~WEEdubz^
B~WEEdubz^

nice...but lets not hype the f*$K outta these til they drop!! these pics/this post should do justice until a release reminder the day before. I love this site but i hate how yall put up the same damn jordan every other 2 days until it drops! real sneakerheads already know wassup dont need a 1000 reminders.

Robi3232
Robi3232

Will this shoe come to europe???

dee
dee

i love these ... got my pair about a month ago.....a great summer shoe

Kick
Kick

What happen to $135.00 being the price

donadamsky
donadamsky

i always though a good bin 23 xi cw would be all white premium leather upper and mudguard (mid, of course) with red sole&jumpman

dotsupreme
dotsupreme

shit i cant wait call me bone crusher cuz when it comes to the christmas release i aint never scared but on the real nothing can stop me from getting my 11s its almost like sport now with all the damn resellers and can you imagine if they do back to back releases for the coulubias and the breds ill be up on like a 3 day mall camp but i wonder if they would be that ignorant or release them on the same day... MAYHEM

Steelo_Brown
Steelo_Brown

No, but the white patent leather will turn a nice cream color in a few years.

Morgan
Morgan

The columbia's aren't dropping this year, the Breds are.

Agent-gram
Agent-gram

Preach bro plus when they do that it gives people wit no F'ING CLUE about kicks time to come on here and see what they can buy that'll get them an in crowd ticket lmao, the youth these days, smh and I'm no old head I'm 24 but where did all these overnight "sneaker heads" come from!!??

dotsupreme
dotsupreme

your buggn you know we will see a celebrity wearing them and on the feet image and a detailed image in the next 2 weeks

nate d
nate d

on the release date site from sn still showing a price tag of 135, so they don't know!

dotsupreme
dotsupreme

they always showed them being 140 were have you been since jb marked there ish up

not amused
not amused

I can understand you seeing an on feet image to maybe make or break the deal. My question is what does a celebrity wearing the shoe have to do wit it?? If you like them, then cop them. if not then move on to the next shoe or colorway.

Mo-Eazyy
Mo-Eazyy

wen these were first shown as an upcoming colorway retail was goin to be 135 n then they switched it.



Top Categories

  • Just Released
  • Nike Air Max
  • Nike Air Force 1s
  • Nike SB
  • Dunk
  • Air Jordans
  • Basketball
  • LeBron
  • Adidas
  • Running
  • Collaboration
  • Nike Retro
  • Upcoming Sneakers
  • Skate
  • eBay
  • Lifestyle Sneakers

Archives

Sneaker News Newsletter

Related posts

Michael Jordan Celebrates Brother-in-Law Carlos Prieto’s Wedding with Custom Concord Lows by Patrick Johnson 35 Comments

The Rarest Air Jordan 11 PEs in History Just Went Up For Sale by John Kim 53 c Comments

Air Jordan Retro Remastered Pricing by Patrick Johnson 56 Comments

NBA Feet – Around The League – 11/03 – 11/04 by Patrick Johnson 0 Comments

Air Jordan 11 Low “Knicks” by Sneaker News 87 Comments