• Home
  • Featured
  • Select
  • jordan release dates
  • sneaker release dates
  • categories
    • LeBron 12
    • Air Jordan XX9
    • kd 7
    • Roshe Run
    • Jordans
    • Kobe 9
    • Adidas
    • Just Released
    • Upcoming
  • air jordan history
  • nike sb archive

Air Jordan VI “Olympic” – Official Images

July 3, 2012 BY / 32

0.00 / 5 (NO VOTES YET)
RATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOE
Loading...Loading...

air jordan vi olympic official Air Jordan VI Olympic   Official Images

This Saturday, Air Jordan fans will get to relive one of the most celebrated moments in basketball history – Ray Allen winning a Gold Medal as a representative of Michael Jordan’s brand. Ray’s been the longest-tenured athlete on the Jordan Brand roster, so the return of the Olympic VI is as much of a tribute to Ray and his Hall Of Fame career as it is to MJ’s international legacy. There’s no doubt that the first true Olympic VI (don’t forget the 2008 ‘Beijing’ and upcoming 2012 ‘Golden Moments) will be one of the best sneaker releases of the year, as it was voted as one of the most anticipated releases during our 2011 Reader’s Choice Poll, so let’s hear it again: are these a instant ‘cop’ for you? Check out Jordan Brand’s official images and let us know your thoughts in the comments below.

Air Jordan VI ‘Olympic’
White/Midnight Navy-Varsity Red
384664-130
07/07/12
$160

384664 130 a Air Jordan VI Olympic   Official Images

384664 130 c Air Jordan VI Olympic   Official Images

384664 130 b Air Jordan VI Olympic   Official Images

Filed under: Air Jordans Upcoming Sneakers

Tags:

32 comments
NickBar
NickBar

i made a reservation for these, went to the store to check them....left with a pair of air force 180 olympic instead. i did not like them at all when i saw them no matter how much i liked them in the pics. :( it did not remind me the jordan 6 i had when i was a kid..it felt like a different shoe unfortunately. L(

SneakerCraze
SneakerCraze

Hope everyone that wants a pair gets em!!!  Gonna try and cop Saturday

jade
jade

im copping them on saturday

staxx
staxx

Prepaid today, they don't look as good as 2000 version. Glossy and cheap looking IMO. But don't expect much from JB quality wise now days. Midsoles are made much better now

Jason
Jason

anyone know how sizing of 6's are? in 7's i have to go .5 size smaller. other ones i don't.

BeeBot
BeeBot

NO BLUE SOLES... YAY! Finally! And quality actually looks decent for a change JB.

iamtheavalanche
iamtheavalanche

These haven't come out in so long! Definately going to cop. The 7s come out like every couple years. Next Jordan has to do is release the Carmines again!

GEEZY
GEEZY

Yeah these joints are nice, they look good on feet..Rocking them with my Cowboy and Rangers gear this year!!

Thadotler
Thadotler

Im undecided. Shud i cop 2 pair or buy 1 oly 6 and 1 oly 7 releasing in 2 wks? Need some help fellow sneaker heads

james lowery!
james lowery!

sorry guys... i really can't take that midsole

_idgaf22
_idgaf22

Beautiful. Another grail for me. Felt them & JB did an amazing job. Love them.

Lemme get dose
Lemme get dose

Are these going to be easy to cop like the CG12, obs 12 and green foams were, I hear Nike is producing more product these days...Anybody got the inside scoop, I'd love to not have to go wait in line at 6 in the morning on a Saturday

Ric559
Ric559

These 6s are RAW!

TallyGotSole
TallyGotSole

Mann these are the cleanest pics yet!... Anybody else sold???

sneakerhead
sneakerhead

Believe it or not this shoes are not popular in Japan. I could pre-order them online which is a rare case nowadays. I can double up or triple if I go to retailers on saturday. But only one pair is fine with me. I can sleep as much as I want on saturday morning.

gregory
gregory

Love Them The Official pictures look great got mine on pre-order from my local spot. hope you all get yours =]

John
John

ughh my footlocker only receives about 18 pairs so ima have to get there every early

@circa1984
@circa1984

I didn't care for these at first, but they are growing on me.

One
One

Omane!

SneakerCraze
SneakerCraze

6's from my experience are true to size....I wear an 8 so I gonna cop an 8

SneakerCraze
SneakerCraze

Not 100% sure but I think the soles are tinted slightly blue like the Black/Metallic Silver 5's that dropped last year

SneakerCraze
SneakerCraze

I was about to click the "LIKE" button until u mentioned the Cowgirls lol

SneakerCraze
SneakerCraze

Just made it easier for one person to cop their pair!  I'm sure they appreciate it

hozezae
hozezae

Yall need to call corperate they got more pairs then that bcuz u cant split 18 pairs between toddlers up to adults. Yall store is holding back for VIP ppl

Omar
Omar

18 pairs lucky! my finishline recieves 12 pairs and my back up store recieves about 15-20 max!

hozezae
hozezae

Yall need to call corperate they got more pairs then that bcuz u cant split 20 pairs between toddlers up to adults. Yall store is holding back for VIP ppl



Top Categories

  • Just Released
  • Nike Air Max
  • Nike Air Force 1s
  • Nike SB
  • Dunk
  • Air Jordans
  • Basketball
  • LeBron
  • Adidas
  • Running
  • Collaboration
  • Nike Retro
  • Upcoming Sneakers
  • Skate
  • eBay
  • Lifestyle Sneakers

Archives

Sneaker News Newsletter

Releted posts

An Inside Look at PE Vault’s Collection by Phase2 by Brendan Dunne 22 Comments

NBA Feet: Around The League – 11/11 – 11/12 by Patrick Johnson 0 Comments

NBA Feet: Around The League – 11/04 – 11/05 by Patrick Johnson 0 Comments

Sneaker News Top 30 of 2012 by Sneaker News 183 Comments

Air Jordan Retro Restock @ House of Hoops – Reminder by Aaron Hope 4 Comments