Air Jordan III ’88 Retro

December 29th, 2012 by | 82 comments


air jordan iii retro 88 7 Air Jordan III 88 Retro

A major story of the past week was the sudden return of Nike Air on the Air Jordan III Retro. The last time the White/Cements featured this amazing detail was during its ’94 Retro run, when Michael was in the middle of his first retirement phase. The Air Jordan III White/Cement returned against in 2003 as well as in 2011 with the Jumpman logo, so this rumored February All-Star release is already considered to be one of the most anticipated Air Jordan releases of 2013 (note the ‘Jordan’ on the outsoles). More shots below, so take a look and let us know what you think.

air jordan iii retro 88 2 Air Jordan III 88 Retro

air jordan iii retro 88 1 Air Jordan III 88 Retro

air jordan iii retro 88 3 Air Jordan III 88 Retro

air jordan iii retro 88 0 Air Jordan III 88 Retro

air jordan iii retro 88 6 Air Jordan III 88 Retro

air jordan iii retro 88 5 Air Jordan III 88 Retro

air jordan iii retro 88 4 Air Jordan III 88 Retro
Photos: long7

Filed under: Air Jordans, Upcoming Sneakers // Tags: , ,





76 comments
Thigh_pillowz
Thigh_pillowz

So whats good with the black pair? whites are fine but id prefer the other ones.

dueyselphy
dueyselphy

Just because it has Nike Air in it hypebeasts are on the loose. I'd bet the quality on these will be just the same as with every Retro 3s released in 2011.

gotjordans
gotjordans

Ok, why "Nike Air" on the back, but on the bottom outsole? Just silly I tell you.  People are gonna go crazy over these.  They'll be overpriced and overhyped.  

ac2slater
ac2slater

sooooooo in other words people would go crazy for these just because it has nike air in the back? wow smh

bfresh89
bfresh89

Something tells me JB had an extra 500,000 (2011) pairs of these laying around the warehouse & they sent them back to the factories just to have NIKE AIR put on the back of them. NIKE & JB is raping us blind. This is a huge punch in the face to the people who have the 2011 (LIKE ME) & for the people who had the OG & 94 releases. They could have been doing this, now all of sudden they want to listen to what customers are saying they want on retros.

Cr8zzyKickz
Cr8zzyKickz

Them midsole better not crack. My black cement midsole cracked and that shit got me mad.

asnigro
asnigro

The sh!t Nike is able to do to get people to shell out ~$200.  I just cant believe it.  They'll make the inside liner a different color in 4 months and the same people will buy another two pairs!

adriancee
adriancee

I had these shoes when i was a wee lad, great shoes too bad so many going to have em and the line to get them :/

DugLast
DugLast

Let's be honest, sometimes folks just like to complain. The Nike Air issue is one of those things many of us won't agree on. I'm an older sneakerhead, I like the return of the Nike Air heel tab, and I'll be copping at least two pairs of these just like I did the 2011 release. IIIs are my grails, so I watch those releases closely. That's what this game is about. Personal taste and choice. Cop on your terms, not somebody else's.

Cut Up
Cut Up

Don't care if they just released a year ago. Don't care about the OG symbolism and Current day quality. Don't care about "hypebeast" not knowing the history of the shoe. Don't care, Don't care DON'T CARE!!!!

why can't we just cop shoes if we like and want them anymore? So much politics involved. Why do we make everything so damn complicated now. It's not that it is complicated actually, the opinions are. No matter what, when these drop, they are gone!

Jonathan Broder
Jonathan Broder

i am sure this will not a GR..i really hope this is not an all star drop but i am guessing yes! 

Foots230
Foots230

i wonder if these will be released in all sizes (genral release) or that crappy limted edition....quick strike release. i pray these come in my size and sorta kinda easy to get.

crownmeking314
crownmeking314

I have to have em screw the politics! Where do we have to camp to get these... Please don't just say select Nike retailers, & HOH stores!

Ole84Pa
Ole84Pa

Glad to see the Jordan in the bottom! I was starting to feel really bad for my older Brothers (33 & 36) and my Fathers collection. It's important that MJ remembers the ones who helped build this empire to what it is today! Appreciate gesture J/b and Nike.....

Enemizz
Enemizz

BIg difference... I know it signifies a historical time for MJ but with way its going, it's going to sell regardless because of the recent popularity boost from the young heads new to the game. But who really cares? If they can afford it, good for them!

 

"C.E.O."
"C.E.O."

Jordan Brand please INCREASE the SHOE SUPPLY like VIDEO GAMES!!! So everyone can be happy.... so they'll be no resellers anymore!!!!

hozezae
hozezae

Im 30 years ago and im so disappointed at my fellow jordan heads thats 30 & up. I find it ridiclous that u guys not all of u but most bitch avout everything. At first yall wanted nike air back, yall get it and then sum of yall got upset that nike air was coming back bcuz it was taking away from the og & earlier retros. Then today yall see jordan at the bottom of the shoe and flip out, remember I say earlier yall just want nike air back. Goddamn yall so damn selfish yall cant appreicate these AJ III's are dropping again the way we remember them back as a kid or a teen. The holes air bigger in size compare to previous 3's the nike air looks great but yall somehow manage to still complain. No matter what sum of u older junkies will never be satisfied. Yall do understand that these are still retros right, even retros still have to differ between retros like the 94 III's. The 88 & 94 were similiar but different a little, so of course which yall should kno by know the next version is gonna have a change in it bcuz its another retro following the 94's. Who in the hell is gonna look at the bottom of your shoe, mentally you guys frustrate yourselves. Think about it these are finally dropping again after 19 years come 2013. You dudes should be excited, happy I kno im thrill. The white cement is my favorite 3 and whether its nike air or jumpman air I lovem both the same. Next thing is u guys is gonna start talking about these youngsters on how they gone be in line for these hypebeasting this and that. Y'all seem to forget when we were young we seen mike in these kicks and we wanted them, when our friends had them we wanted them, when the older guys had them we wanted them. We were no different we wanted to be in school with them and show them off, all they doing is retroing wha we did as yungin's but its just on a larger scale. So cut them dudes sum slack and let them be them. I'm focus on me not them and my older sneaker guys should do the same. Let's stay collecting and copping

23kicksfor23chicks
23kicksfor23chicks

The only reason these are coming out is because the 28's are coming out during All Star weekend also and Jordan brand knows they won't sell so they need something that will.

NickBar
NickBar

If i had the jumpman version i wouldnt go for these, however i missed them last year so hopefully this time i ll be able to get a pair. Getting these only for the logo change is not wise imo. The shoe is exactly the same...

BuddhaShark
BuddhaShark

These sit on shelves for weeks last year and now they are the most anticipated release of 2013? GTFOHWDBS.

DopeKG
DopeKG

The Nike Air Doesn't Even Look That Nice -_- i Must be the only one who does care if its a jumpman or a nike air.

BagmanHolyfield
BagmanHolyfield

im one of those so called new sneakerheads that everybody hates i been goin since 2010 im 28 yrs old and no i don't live with my mama. i really would like to have another pair of these this was the only real pair of jordans i had from age 3 til 21 but im sure i wont be able to cuz of campouts which i wont do and resellers prices which i don't have a beef wit if a sucka gone buy deep fried sh*t chips id sell it too i just don't understand everybody's problem u been screamin for the nike air on the back now u got it and if u a "og" sneakerhead y do u even care what everybody else doin i thought u had ur own lane and if u a so called hypebeast who cares its ur money buy what u like flip it how u like if i get a chance to line up at a reasonable hr these will be in my closet if not i still have my 2011s which i love to death i know one thing im not gonna have to line up for those bo jacksons droppin in February instagram:@bagmanglobal 

Born2fly
Born2fly

 @gotjordans What the fuck, is that english? that first sentence is driving me crazy

Born2fly
Born2fly

 @bfresh89 How the fuck are they raping you, if you're buying the shit? You simply dont have to buy it. Dont get shit confused. 

gotjordans
gotjordans

 @bfresh89 Just another money making scheme! I agree with your comment! 

 

MartinD44
MartinD44

 @bfresh89

 Whatever dude. I got the 2011 pair and I'll get these too. Always need a backup in case you step in some funk.

inTheNameofQuen
inTheNameofQuen

 @Ole84Pa its important that he remembers who helped him build his empire also its important that he remembers whos helping his empire strive now 

inTheNameofQuen
inTheNameofQuen

 @"C.E.O." i wish but they're a different business then video games video games come out once a year shoes coming out every week if he made more shoes there would be less people in line to buy the next's week release

NickBar
NickBar

 @hozezae torally agree with you mate. i was not able to cop the jumpman version..i wanna hope i will get these when they are released..personally i don't give a fuck for the nike air logo..i love the shape+colorway of this shoe. if i had the jumpman version i wouldn't even try to cop..i always loved jordans since i was a kid, i did not have teh chance to get most of them at that time.....l do hope to get these when they are released..i saw the jumpman version for 300euros in paris last week..i hope they ll keep their stock there forever..damn resellers. 

breakillakicks
breakillakicks

 @hozezae Word, I am 35 yrs old and these were actually my first pair of Jordans.  I am happy to see them coming back with the nike air on the back.  I will just add these to my collection of retro 03 & 11.  All I need is the 94 and the OG and ill have the complete white cement set. 

 

boodle81
boodle81

 @hozezae Read the whole thing and this man has the greatest point ive seen on this site.

NewbombedTurk
NewbombedTurk

@BagmanHolyfield Which ones, the "Auburns"? I have two damn pair that I can't wear because they size the Trainers SC a half size too small. I bought them online only to find out that if I wear them they destroy my feet. I wouldn't be shocked that if this time around they don't last long enough to go cleanance.

bfresh89
bfresh89

 @MartinD44 All I'm saying if they're gonna start doing this,then use the original materials with the original mold & cut of the 88's then I wouldn't mind paying $200+ for these. At least I know I'm getting something of quality. Nike & JB probably cut some type of deal "If u guys put NIKE AIR on the back JORDAN has to be on the bottom" How are these a 88 retro release NIKE isn't everywhere its supposed to be, like the outsole or on the insole.

Ole84Pa
Ole84Pa

@inTheNameofQuen I feel where you're coming from. However I think he's doing a great job by taking care of the younger (I'm 29 btw) generation with plenty of retro's. The Nike Air era was a special one. from the trading cards, commercials, championships, and if course the kicks. I just think somethings should just be left alone. and judging by the upcoming release, J/b and Nike feel the same way.

DopeKG
DopeKG

 @Frxshh Speak when you are spoken to. thats how people end up getting hurt.

gotjordans
gotjordans

 @bfresh89  @MartinD44 Just wait, in a few years, they'll re-release these 3s and put "Nike" on the bottom outsole, and sell more of these to make up for more profit! 

hozezae
hozezae

@bfresh89 @Tennessee125 youngblood I hear what u saying but it aint gonna happen. No retro mimick the OG 100% and if thats the case u shouldnt buy any air jordans. OG's were made and cut a certain way to obtain its originality, there retros are made to reflect what the originals are but slightly alter'd. Like the 88 & 94, the 94 is cut slighter higher then the 88. The 96 breds have a white patent leather cut compare to the other retros. They do this so originals, retros and re retro etc..could be told apart , like this year, that year, or the current year. Therefore these cant have nike air on the bottom bcuz something has to different. Nike air is on the insole by the way, go to theshoegame.com. Last nike owns jordan brand its under there umbrella no deal needs to be struck when they own them. Nike still getting there cut regardless jumpman or nike air.

bfresh89
bfresh89

 @Tennessee1257  @bfresh89 Actually I'm 23 & been in this game since I was 16 & I meant JB making a deal with NIKE. I know exactly who the parent company. Whether anybody likes it or not Air Jordan's are NIKES. Like I keep saying if they're going to start doing this with RETROS then the NIKE BRANDING should placed everywhere it was on the Original releases.

Tennessee1257
Tennessee1257

@bfresh89 Man! You young cats that keep thinking Nike got to make a deal with jordan are delusional. Nike is the "Parent" company. No deal has to be struck. If the heads of nike tell the good folks at JB to "Just Do It," guess what...... It'll be done.

Back to Top ↑


  • Top Categories

    • Just Released
    • Nike Air Max
    • Nike Air Force 1s
    • Nike SB
    • Dunk
    • Air Jordans
    • Basketball
    • LeBron
    • Adidas
    • Running
    • Collaboration
    • Nike Retro
    • Upcoming Sneakers
    • Skate
    • eBay
    • Lifestyle Sneakers
  • Featured Content


  • Archives

  • SN Weekly Email Newsletter






  • Ads

    Jordans Daily
    ebay
    nitrolicious
    Sneaker News Advertise

>>>>