• Home
  • Magazine
  • Select
  • jordan release dates
  • sneaker release dates
  • categories
    • LeBron 12
    • Air Jordan XX9
    • kd 7
    • Roshe Run
    • Jordans
    • Kobe 9
    • Adidas
    • Just Released
    • Upcoming
  • air jordan history
  • nike sb archive

Nike Air Foamposite One “Fighter Jet” – Black – Hyper Red – Dark Grey – White

January 20, 2013 BY / 46

0.00 / 5 (NO VOTES YET)
RATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOE
Loading...Loading...

The upcoming Nike Air Foamposite One “Fighter Jet” will break new ground as the model reaches the $235 mark for the first time in existence. With it, a special pair of Penny-centric dog-tags will be included, which perfectly accompanies the camouflage-print upper. Of course, we do know that this is just one of at least two camo-printed Foamposites, but keep your focus on these for now because the release for these (February 9th) is just around the corner. A new gallery of photos is right ahead so take a look and let us know if these beat out the Galaxy or the ParaNorman as the best Foamposite One yet!

Nike Air Foamposite One Premium
Black/Hyper Red-Dark Grey-White
575420-001
02/09/13
$235


Photos: air-knight

Filed under: Foamposite Upcoming Sneakers

Tags:

46 comments
nick cantatore
nick cantatore

Fighter Jet Foamposites 100% authentic with reciept. Priority mail, Tracked and insured. Getting rid of them for cheap paypal only. Nick 646-315-3335

BrianSimon
BrianSimon

are they getting pushed back because of the snow

cuz who waiting in the snow

sosacigars
sosacigars

hope my parents let me get damn hese are fye

jcmprofessional
jcmprofessional

they can keep the dog tag and give me the kicks. the kicks a must cop. paying $15 extra for a dog tag is a robbery.

TheSneakerGuy
TheSneakerGuy

I look left... I look forward.... I look right... I look behind me.....

hypebeast and haters everywhere

ozzyyooo
ozzyyooo

really nike? 15 dollars more for  a lame ass shoe with bullshit concept. fighter jet my ass. and then you put a danger sign on it!! wtf is this?

ShoeGame514
ShoeGame514

I like these but I'm realy on the debating coppin too much heat dropping

ballaj2001
ballaj2001

lol Premium? Haha just put the word premium on it and slap on a $15 premium. Good stuff. But I'm sorry these are wack, you guys can have 'em. 

Born2fly
Born2fly

lol wtf is a foamposite 1 premium?.. is that the reason to up the price. Anyway, the sneaker is cool but I like simplicity, ill pass. 

DopeKG
DopeKG

only pair of foams i actually like. might cop if i have enough.

NickBar
NickBar

not bad but since a lot of other better sneakers coming...these will be easily passed.

crownmeking314
crownmeking314

These are DOPE & the photos don't do them any justice! This is a shoe u have to get up on in person to really give it it's just due!

Bigga
Bigga

Not gonna say yes or no rite now... These could go either way depending on da rest of the releases for February... Skipping these will not be regretted...especially with 3 other colors rite behind these...

umdaman
umdaman

...not my style but interesting.

TheRealMadIce
TheRealMadIce

I personally like em a lot. The red carbon fiber makes them pop but yea, the galaxies still blow these out of the water.

fly li
fly li

do the camo pros come with a dog tag too?

wcwktb
wcwktb

haha the galaxy's are soo sooo much better.

TheTeflonDon21
TheTeflonDon21

I like all of the other Foams shown so far for this year more than these. Especially white foams. Those will be nice in the summer. Anyone know a secret to keeping soles icy for a longer time?

ZzBATMANsS
ZzBATMANsS

While I don"t like the price tag, this is the only Foamposite in a while I have interest in purchasing.

Boy2FresH
Boy2FresH

Fuck the 235 that's not a problem!!! it's gettin me a pair.. That's My problem!

LiamTheVillain
LiamTheVillain

Now there's gonna be a long ass line in front of house of hoops. I should pass buy to laugh at them.

Born2fly
Born2fly

@TheSneakerGuy hypebeast and "HATERS" nigga its a sneaker we either like it or we dont get over yourself wtf is this shit you're talking.

jcmprofessional
jcmprofessional

 @ozzyyooo  no $15 dollars for a lame ass dog tag. as a sneaker head even if the sneaker are ugly i need to have them. its like a addiction. fighter jets and camo will be a nice acquisition to my collection.

Born2fly
Born2fly

 @Bigga lol dude, thats even if you GET them. You know people all over these. 

Born2fly
Born2fly

 @TheTeflonDon21 Dude you dont have to go crazy wrapping them around like a psycho dont listen to them. 1 dont wear them in the rain,snow,sleet,hail... nothing wet only rock them on a nice day. 2 dont step in dirt or grass  3 keep them in the box and out of the light.  You'll be alright and limit how often you rock them.These guys saying some real extra shit and didnt even tell you what i told you.. if you wore them in rain and shit, what they said wouldnt even matter. 

jhoward
jhoward

 @TheTeflonDon21 Use Anti-Static bags. They work better than regular zip locks. The Infared pack came with anti-static bags and mine are still super icy.

TheRealMadIce
TheRealMadIce

 @TheTeflonDon21 Whenever you're storing them, keep em in ziploc bags and make it airtight as possible. The oxygen causes oxidation which is the yellow soles.

TheTeflonDon21
TheTeflonDon21

 @Born2fly thanks. im always wearing my kicks on what appears to be a nice day, then out of nowhere the rain appears. lol but those foams got to be icy 

SamuelHur
SamuelHur

 @Born2fly  @SkilledHooper82  @CreatedByLeon1

 borntofly u on point my brother. lmao. if u goin thru a dilemma to choose fighter jets or phoenix suns or white foams, then dont bother getting these. if ure the type that calculate the price with the tax included and u look at ur money and thinking, "yes! just got enough to cop!", dont bother buying sneakers.



Top Categories

  • Just Released
  • Nike Air Max
  • Nike Air Force 1s
  • Nike SB
  • Dunk
  • Air Jordans
  • Basketball
  • LeBron
  • Adidas
  • Running
  • Collaboration
  • Nike Retro
  • Upcoming Sneakers
  • Skate
  • eBay
  • Lifestyle Sneakers

Archives

Sneaker News Newsletter

Related posts

NBA Feet: Around The League – 12/17 – 12/18 by Patrick Johnson 6 Comments

Nike Air Foamposite One “Mirror” Sample by Patrick Johnson 27 Comments

Nike Air Foamposite One “Gold” – On-Feet – Images by Patrick Johnson 95 Comments

NBA Feet: Weekend Recap – 11/28 – 11/30 by Patrick Johnson 7 Comments

NBA Feet: Around The League – 11/24 – 11/25 by Patrick Johnson 1 Comments