Air Jordan III “Fire Red” – Release Date

May 6th, 2013 by | 42 comments


air jordan iii fire red release date 1 Air Jordan III Fire Red   Release Date

Just a few days after the first piece of Air Jordan III ‘Fire Red’ news since the 2013 retro announcement back in December, today we have the most important detail.  Rounding out the set of original 1988 Jordan 3 colorways began with the 2011 23rd anniversary drops is the ‘Fire Red’ III coming up for an August 3rd release date.  With a full size run from infant to mens, this figures to be one of the hottest commodities on this year’s back to school sneaker list.  The only photo seen so far depicting this year’s version remains the one we showed you Thursday, so there’s a lot to come and Sneaker News will keep you posted on the 2013 ‘Fire Red’ Jordan 3 Retro.

Air Jordan III Retro
08/03/2013

air jordan iii fire red release date 2 Air Jordan III Fire Red   Release Date

via Sole Collector
Images: reg202 on ebay/solewings

Filed under: Air Jordans, Upcoming Sneakers // Tags: , ,





43 comments
RudyJackson
RudyJackson

im new to this sneaker head stuff i really just wanna know when can i get my ticket for them and how do i find out what stores thier in

freshasmint
freshasmint

citysole.com has these up for pre-order .. get your size before its gone

giorgosproto
giorgosproto

these are gonna be my first 3's after the crimsons.. definitely copping these!

Big flake
Big flake

Can't wait to grab me these I couldn't get me the 88 got gotta get these

LUX09NC
LUX09NC

Get these and the Fire Red 5's, cannot wait!

Da_Real_Big_Infinite
Da_Real_Big_Infinite

Gotta grab these... Even tho I have my 06s... Jus love da fire red cw on any J

187swizz
187swizz

Can't wait for these. Right now I got 2 pairs of the 2006 but I've had to repaint both to make them look fresh again. Gonna feel good to have a new pair in the closet. (3's=GRAIL)

DopeKG
DopeKG

These are nice but i have way to many white black and red shoes but i might choose these or the 5s idk yet. but these do look better imo.

Born2fly
Born2fly

I dont think i should get these and the 5s... either or. hmmmmm

iamromierome
iamromierome

These will be my 2nd pair of 3's for the year!! Plus I still ant even wear my Crimson 3's yet..

BiGLdogDeUCeTReY
BiGLdogDeUCeTReY

I need em in my life...I want em in my life...gotta have em in my life!!!!

fly li
fly li

Toro 4's and these and my summer chpher is complete

Sole_2_Sole
Sole_2_Sole

hell yes!! august gona be a good retro month. fire red 3's and 5's

QKicks
QKicks

Idc for these I want the flips White/Chrome/Black

AlexGottKicks
AlexGottKicks

This is my bday present for myself to complete the OG colorways on the 3s

Born2fly
Born2fly

@187swizz Question... why buy the same sneaker 3 times let alone 2, unless your feet grew?  (yeah i know i can rap lol jk)

187swizz
187swizz

Why u ask? First of all I was wearin 3's in high school back wen these first came out. The 3's have always been my favorites (grail). Since I wear my shoes i don't no if u no by now theres wear n tear that happens. You can only keep your shoes crispy for so long before they start fallin apart. That's why it's always good to have a fresh pair ready once ur older ones can't handle the everyday wear n tear. IMO

greghall024
greghall024

@Born2fly @187swizz because the midsoles crack like a b. and it's nice to have multiples of ur favorite shoe if possible... i'm assuming that's the case

Born2fly
Born2fly

@HeGotShoeGame i gotta make room for the blue foams lol and my candy cane 14s are fresh still, ill be saving from now on.(i just copped the grapes and my xbox live year subscription lol $240 down the drain)  My parents gonna hold me down a pair for school and then they got me for my birthday 11/23 and then christmas the 25th. So imma get the Jays with my money and ask them for the foams. But shit i might fuck around and get a car because im getting my license soon. They wont be with all the sneaker crap. 

iamromierome
iamromierome

Lol that's the same reason I didn't wear mines.. & they wasn't even sold out when it drop.

JFresh_136
JFresh_136

Sounds just like me. I'm like it's my money and I get good grades so what's wrong ? It's a hobby whether they like it or not, and I would tell them when they get older these shoes will help take care of them ( like I would ever think of selling them except in a desperate situation )

Born2fly
Born2fly

@JFresh_136 @Born2fly @HeGotShoeGame lol im trying to get the timing right. school for me starts September, ill be a senior. but you may be right, they are tired of my growing collection. Dad thinks im "brainwashed" and mom thinks im "acting like a statistic".. im like dude its just sneakers, you supply me with allowance and i spend it on my kicks that i take care of. Im doing well in school btw. Sounds fair right? She was talking shit when i was ordering my grapes, i just kept quiet cuz she would have turned that computer off lol.

JFresh_136
JFresh_136

@Born2fly @HeGotShoeGame  I dunno if they'll buy those Foams, they'll probably slap you upside the head and wonder wtf you're thinking .Let them buy those J's lol

iamromierome
iamromierome

Lmao... I feel you tho, keep it simply & clean.

Born2fly
Born2fly

@iamromierome lol yeah i feel you. I got one shirt to match with it and this bright ass fitted cap that i thought was really red a long time ago  (ordered online, the brim is bright AF in person) but im not rocking that shit, i dont feel right lol. Those are jays ill bring out once in a blue. I had some dude in school ask me where i got them from and this nigga the next day wearing them shits lmao. I just threw on a black hoody and track pants that day tho, nothing special.

iamromierome
iamromierome

Lol I know mane its crazy how many people got it.. but idk knowing me since I finally found the exact match to all the colors including the bright crimson part ill most likely rock it 1 or 2 days this summer just to show em how to really rock it lol.

Born2fly
Born2fly

@iamromierome Yeah i got them on sunday after they came out. it makes me sick how many people have these lmao. Ill bring em out next year.

Back to Top ↑


  • Top Categories

    • Just Released
    • Nike Air Max
    • Nike Air Force 1s
    • Nike SB
    • Dunk
    • Air Jordans
    • Basketball
    • LeBron
    • Adidas
    • Running
    • Collaboration
    • Nike Retro
    • Upcoming Sneakers
    • Skate
    • eBay
    • Lifestyle Sneakers
  • Featured Content


  • Archives

  • SN Weekly Email Newsletter






  • Ads

    Jordans Daily
    ebay
    nitrolicious
    Sneaker News Advertise

>>>>