• Home
  • Magazine
  • Select
  • jordan release dates
  • sneaker release dates
  • categories
    • LeBron 12
    • Air Jordan XX9
    • kd 7
    • Roshe Run
    • Jordans
    • Kobe 9
    • Adidas
    • Just Released
    • Upcoming
  • air jordan history
  • nike sb archive

Jordan Son Of Mars – White – Black – Purple | New Images

February 14, 2012 BY / 45

0.00 / 5 (NO VOTES YET)
RATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOERATE THIS SHOE
Loading...Loading...

Drawing its inspiration from a concentrated string of Air Jordan legacy models for the most part, the Jordan Son Of Mars mixes up elements from versions III through VI, throwing in the lasered up midfoot strap from the XX on top of it all. The result is a bit more focused than the typical blender approach for hybrid models, although we’ve got to admit it’s a bit strange that neither of the two colorways previewed so far pick up a particularly typical Jordan Brand colorway. The purple version shown here comes in closest to the beloved ‘Grape’ look from the Air Jordan V, with the sole setup of that same shoe doing a good amount of the heavy lifting in terms of color. Check out the Jordan Son Of Mars in the white,black, and purple colorway after the jump and stick with Sneaker News for release info. via Kinstor


Filed under: Air Jordans Hybrid Upcoming Sneakers

Tags:

45 comments
airjordan713
airjordan713

not feeling the cw, but the shoe has potential....

Aeropooch
Aeropooch

these are dope- but can we get a hybrid that don't look like it's mutating- straight up X-MEN up in this bad boy. Keep it simple stupid.

BP3
BP3

These are better than the spizikes all day. Especially this colorway

Allan
Allan

Good for sole swap.

shorty
shorty

they actually look good on foot...i do agree that these might not be in everyone's priority list of shoes to cop this year...

JoeyReo
JoeyReo

i LOVE the VI's especially the tongue. IMO it would look better with the VI's tongue

thetruth
thetruth

spizikes mixed it up. this shit uses the same part as every hybrid after the spizikes. trash!

wsjones1981
wsjones1981

The only nice thing about it is the back view, other than that, look bogus!

@Koach_CartER
@Koach_CartER

first of get rid of the element print smooth out the 6 top part and get rid of mesh material and you might have a decent shoe ... scratch that this shoe is just fugly come up with some mor number combinations to mash up

Rkodk
Rkodk

I like these, love the strap imo

more jordans please
more jordans please

i dunno what to say about these....they are like an average girl....u might fuck her and might even like her somewhat but u aint showin her off at da mall cuz u know u can do better.

Myleeeessss Mane
Myleeeessss Mane

Forget your opinion! I'm a BIG fan of Spiz'Ikes, so these I will have to cop sooner or later.

@c_garrettjones
@c_garrettjones

everyone hatin now but when this drops everyone is gonna be going crazy. guaranteed.

ROLL UP
ROLL UP

that strap is damn near bigger than the actual shoe! PASS!

Chris h
Chris h

I'd get em if they were $99 or less.

Jerronimo
Jerronimo

GARBAGE! Maybe if they would ditch the strap it might look a lil better. JB has been on this mashup BS for a few years now. STOP IT

josiah
josiah

i am not anti hybrids but it's like they got too greedy on this one and tried to incorporate way too many elements into one...just way too much going on.

spectreMTL
spectreMTL

they'd look better if the elephant on the toe and heel matched

knick
knick

Not on my feet!! lol

Kt Showers
Kt Showers

NIGGAS IS HATIN..!!!!!!! FINALLY THEY MAKE A COOL LOOKIN HYBRID AND YALL STRAIT DISSIN IT.......okay of course its not a retro and the cw creativity sucks.... but bro these are Heat.....quit bitchin sneaker heads.... hype got yall blind....

cronic
cronic

they alright i guess

wusupwitdat
wusupwitdat

I pooped a minute ago. I'd rather wear my log on my foot then this.

Pats Fan
Pats Fan

not going to lie i kind of like these, but sure as hell won't be copping far too many better options than these this year

Rizz
Rizz

KILL ME NOW IF THIS IS THE DIRECTION JB IS GOIN IN!!!!

Mark
Mark

Getting These

@keithFresh4ever
@keithFresh4ever

Idk bout these not feeling.. maybe they look better on the feet.. if the price is right maybe i'll consider doe

D. Johnson
D. Johnson

You know when you hear a song on the radio and you hate it, then after the 25x hearing it that day you are singing a long, I think this happening with the model, or least that's what their hoping lol

Glenn
Glenn

Couldn't have said it better myself.....they talked shit on the bordeaux spikes,then turned right around and copped.Why even hate to begin with?This shoe is dope,color way...dope,other color way...dope,bottom line.I know what the problem is tho...JB is dropping too much heat this year and economically some of you can't keep up.....so you hate until you're sure you can cop.What a miserable life for you guys.

MidnightMaraude
MidnightMaraude

Hype got you blind.... I like my 6 rings but these are garbage, wtf does that strap do anyway? the shoe is already held down tight enough, it even has the fucking lace locks from the 5's Hypebeast, you probably gonna start calling these grapes...

Glenn
Glenn

My sentiments exactly....

Rome 1
Rome 1

That shit was too funny.....LMAO

Bigboi
Bigboi

Agreed! CW is dope! Strap, FAIL!

PooP
PooP

Yeah these really aren't too bad idk why people hate on these. I just think these can use better colorways.

Big Infinite
Big Infinite

I would imagine if da spi'ikes cost 175 & they are a hybrid, im guessin these will b around da same price

LuiKang
LuiKang

not ECONOMICALLY... u mean *FINANCIALLY -____-



Top Categories

  • Just Released
  • Nike Air Max
  • Nike Air Force 1s
  • Nike SB
  • Dunk
  • Air Jordans
  • Basketball
  • LeBron
  • Adidas
  • Running
  • Collaboration
  • Nike Retro
  • Upcoming Sneakers
  • Skate
  • eBay
  • Lifestyle Sneakers

Archives

Sneaker News Newsletter

Related posts

Complex’s History of Jay-Z in Air Jordans by Brendan Dunne 26 Comments

Jordan Son of Mars Low by Aaron Kr. 30 Comments

Jordan Son of Mars 2013 GS by Brendan Dunne 28 Comments

Jordan Son of Mars “Bordeaux” – Release Reminder by Brendan Dunne 20 Comments

Jordan Son of Mars “Bordeaux” – Arriving @ Retailers by Brendan Dunne 0 Comments