Nike Air Foamposite “Asteroid” & “Safari” Preview

July 26, 2013 BY / 76

RATE THIS
0.00 / 5 (NO VOTES YET)
RATE THISRATE THISRATE THISRATE THISRATE THISRATE THISRATE THISRATE THISRATE THISRATE THIS
Loading...Loading...

It’s true – the Air Foamposite One has taken a sharp turn somewhere and now finds itself in a uncharted territory with these crazy graphics on the upper. Last year’s Galaxy and ParaNorman fix wasn’t enough because Nike Sportswear has four confirmed non-tonal Foamposites ready for this year – the Weatherman, Thermal Map, Safari, and Asteroid. Seen side by side is the latter half, with the Asteroid Foamposites sporting a multi-colored outsole and the Safari joints going all ’87 on us. Which of the two do you like better? Let’s get the discussion rolling in the comments below.

via soleup4photos

 eBay Marketplace Logo "Yeezy Boost 750 Light Grey" "Nike Air Foamposite One"
view all 4614 items on ebay
disclaimer
Loading...

Filed under: Nike Foamposite Upcoming Sneakers

Tags:

76 comments
Sneakerbeast
Sneakerbeast

The asteroids look like a bad custom and the safaris look like flinstones shoes

steffluvdakickz
steffluvdakickz

Those pros go hard uggggh I kno it would look sexy on my man feet. Might have to cop these for him.

getmoney2889
getmoney2889

Man fuck dese weak ass shits wats up wit da green barkleys

Allen Summers
Allen Summers

Foams have been dead for years. They have gone the way of Jordan I's with all these random and crazy colorways. As long as Nike slaps a "limited" label on some of these horrific colorways and/or people see celebs wearing these, you young cats (25 and under crowd) will continue buying this garbage.

LxrdLeon
LxrdLeon

Lol the corniest nigggas will be inline fore these joints. garbage nike done lost they fucking mind

BThomas1
BThomas1

@LxrdLeon yup... the we'll be in line to run ur girl after we're done coppin 

LxrdLeon
LxrdLeon

@BThomas1 @LxrdLeon Nah my nigga my gurl dont fuck with faggets who wear shit like this. and if yo net worth aint above 500k then you cant afford to keep her either broke nigga,

BThomas1
BThomas1

i honestly didnt think the asteroids were gonna come out this good wen i 1st heard about them.... but they are amazing now that i see good pics

Nikeraisedme
Nikeraisedme

Those asteroids are creative, the safaris are weak especially for the $250 price tag smh


Cop em and Rock em
Cop em and Rock em

I know what would match perfect with these,....a shirt that says "I'm a SUCKA! Thanks Nike"

----but of course that's MY opinion----

buthes7665
buthes7665

The safari joints are beautiful. Might not rock the asteroids as the little white spots might annoy me lol. And the galaxies and paranormans were not enough this year? Seriously my galaxy foams i just bought from coolshoeshines.com are killing the game man. Getting all sorts of crazy compliments

_DeLi_
_DeLi_

Coonery at it's finest...SMH

hec585
hec585

B-E-A-U-T-I-F-U-L!!!!!!!!

Workin Hard
Workin Hard

They look like old Kmart shoes. The ones that used to be in the kids section. Just add velcro. Just bring back the OG Orlando Magic joints.

fly li
fly li

The safari's are nice as hell i'd cop ..... but not the asteroids tho

JosephMartin1
JosephMartin1

Those Safaris will be mine! Real heads know...

mikejr222
mikejr222

didnt think it could get any worse

mikejr222
mikejr222

just realized the asteriods were the pros

Jamespchamp
Jamespchamp

Straight heat!  Asteroids top my list as well as weathermans...Safari joints are alright too and would love to grab a pair for my collection.  Foams are super comfortable, put up with shitty weather, and don't crease so they are worth the money to me because they last. 

KrisRamstrom
KrisRamstrom

Diggin the asteroid way harder than the safari, but prolly wont cop

cando80
cando80

im sorry, asteroids not volcanoes lol

cando80
cando80

i think Nike wants the consumer to feel like they have a pair of customized shoes, custom sneakers are very hot right now, but Nike decisions on what they put out are not very good ones, the Volcanoes look interesting cause of the multi colored sole , bit i feel the others are trash, retro the old foams, blue, Dooms etc.., that would be dope

iamromierome
iamromierome

I been told yah Nike was gonna pull some b.s like this monthssss.. ago ive seen in coming from those strange ass CW releases ive retire from collecting foams right after the stealth's & the price increase, these shit is just trash its no style or classic feel to it no more.. like how could you rock these an be comfortable as a straight male ? Poke a dots ? & some herps looking shit? Smfh this has to be for the new cats or the beginning of a new age, its time the real og sneakerheads the love for sneakers to invest our money in something else.

BThomas1
BThomas1

dont like the safaris at all... asteroids are flames though

Born2fly
Born2fly

I can deal without the safari's, i have the crimsons. The asteroids are something you pull out very rarely, nothing to match.The yellow ruins the raptor theme. Foams increasing so im not fucking with either of these, I dont even like spending over $200 on kicks. Im glad I stuck to what i said a whole year ago "the crimsons will be my last foamposite" As long as some/most of you keep camping for shit, the more they gonna fuck yall over. Im over it.

latest posts
Loading...
Load more posts

Get the latest news and releases to your inbox

Popular Posts

657252

A Big adidas NMD Restock May Happen Very Soon by Sneaker News

657280

adidas Ultra Boost Uncaged Releasing With Red And Black Boost Soles by John Kim

657314

The Nike KD 9 "Premiere" Releases Today In NYC by John Kim

657199

Sneakers Releasing This Weekend - June 25th, 2016 by Patrick Johnson

657172

The adidas Tubular Radial Releases In The Simplest Of Colorways by Zack Schlemmer

Top Categories

  • Select Category

Archives

Sneaker Archive

MENU