Air Jordan IV ‘Military’ 2012

February 18th, 2012 by | 116 comments


air jordan iv military 2012 6 Air Jordan IV Military 2012

Today’s release of the original colorway of the Air Jordan IV ‘White/Cement’ caused pandemonium from beginning to end, with herds of online shoppers forcing Nikestore to ‘re-boot’ and resume sales after 3:00 AM EST. We hope you all copped your White/Cement IVs safely and soundly, but don’t rest up too much just yet because we’ve got a look at another OG Air Jordan IV set to release later this year – the Military Blue. Here’s a first detailed look at the 2012 Retro of the Air Jordan IV ‘Military’; this Retro release arrives again after they first popped up in stores shelves in 2006, but be assured that these won’t hit the sales racks like they the last time. Enjoy the gallery below and be sure to Stick with Sneaker News for more updates on upcoming Air Jordan releases! via air-randyhk

Air Jordan IV ‘Military Blue’
White/Neutral Grey-Military Blue
308497-105
06/09/12
$160

air jordan iv military 2012 4 Air Jordan IV Military 2012

air jordan iv military 2012 7 Air Jordan IV Military 2012

air jordan iv military 2012 1 Air Jordan IV Military 2012

air jordan iv military 2012 5 Air Jordan IV Military 2012

air jordan iv military 2012 3 Air Jordan IV Military 2012

air jordan iv military 2012 2 Air Jordan IV Military 2012

Filed under: Air Jordans, Upcoming Sneakers // Tags:





116 comments
WaviiBOy
WaviiBOy

Mad i missed the cements... definite cop!

jose
jose

what time do they come out

jose
jose

what time

Rocky
Rocky

I buy multiple pairs but dont kill people on prices just enough to keep my collection going not using my money on shoes if can have dudes who don't know about release dates Feenin for kicks . my boy runs a legit shop and only allows 1 per customer but if no one is waiting anymore than he lets you cop multiple pair so it's fair game. Get up early and stop crying bitches

Mike G
Mike G

why the Jumpman got a belly?

ChefPat
ChefPat

I think its easier to just go mad early to a store than to wait and try to cop online. Cus these website be some f***ery crashing and all that. Plus its worth the wait

Fly Monster
Fly Monster

Damn , soo it cost less to make but more to purchase , come on JB go back to the 05 days .

more jordans please
more jordans please

i had pair of the retros and i guess they weren't popular enough to sell out ....but they were popular enough for somebody to steal my pair :( ...... i hate bums

t-dubski
t-dubski

I dont know bout u buddy but i work very hard for my money and price always matters, it burns me up to think im goin to give a reseller double or triple what they cost, u know i have a job and cant wait in line all night like these people who resell. It has made me not even want to buy J's anymore, it has got so crazy crazy with this just from a year ago. If people would stop buying or at least hold out for a while on ebay these S.O.Bs would come down on the price. I'm all for what Harding said!

broncosfan1152
broncosfan1152

these would be awesome with a red jumpman on the tongue a la true blue 3s

missunderstood
missunderstood

I like the shade on the blues and the greys on these more than past releases

Real_sneakerfreak
Real_sneakerfreak

The reason ppl buy and sell is because WE know no matter what they are going to sell! esp. if they are worth it! i myself like j's but i also will buy a pair or 2 to sell, but if yall are some REAL SNEAKER COLLECTORS the price on ebay or craigslist shouldnt matter! what should matter is that you have another pair added to the collection!

Harding
Harding

You wanna stop resellers? Create fake ebay accounts and just bid $1,000 on every shoe so once the auction ends you win, then DON'T PAY!!! If enough people repeat this process over and over eventually resellers will slowly diminish through ebay. If you're really that worried about resellers then do something about it, CRAP on their auctions. make them really work for that $100-$130 profit...

soleaddiction
soleaddiction

DS pair on eBay from 2006 for auction. 1 day left. eBay tag: soleaddiction609

soleaddiction
soleaddiction

If anyone is looking for the 06 release of the Military Blue in a size 9 I have a DS pair on eBay. Only 1 day left on the auction. Check it out before it's too late

Reggie
Reggie

People complain, complain, complain, and complain about quality all day and night. My thing is, this isn't 1989 or 1990.. This is 2012 so if people want the quality that these had back in the day then maybe they should go ahead and invent a time machine and go back and grab them joints, because those days are over.. The quality may be bad, but it is, what it is.. They're still going to sellout regardless..

Mutiny_1914
Mutiny_1914

It's a damn shame some people buy Jordans now and days and the first thing they do is hit up craigslist and ebay. Shit sad man.

Cartel
Cartel

I'll pass...I was never impressed by this pair....

sneaksup
sneaksup

Still supporting air randy on here.....niiiiiiice

shortymac
shortymac

just pulled out my ds 06 pair only differences i can see are the stars on the toe stand out alot more on this pair and the grey looks a little darker the jumpman on the tongue looks like he gained a few pounds also it looks like they held back with the netting on the toebox the blue might be a shade lighter but it might just be these air randy b grade pics

Lil Wayne
Lil Wayne

Sadly I missed out on the Cement IVs and don't have the cash to buy an OG or earlier retro pair...I guess I'll try to comfort myself by copping these and the Fire Reds ):

Hec
Hec

Since we are on the subject of reselling thought I let ya know that yesterday dudes were getting shut down trying to go back in niketown NYC and buying multiples.

Kicksovabitches
Kicksovabitches

I'm on em... Real talk was broke in 06 just closed on 1st crib. Wont miss dis time around.

t-dubski
t-dubski

Even if u wanted the shoes cuz u r a collector like me, u cant cuz all the mutha f-ing resellers. if u have to make your money off reselling shoes, get a real f-ing job! When I sit in line to cop shoes the last thing on my mind id how much i can make off these, but i always c the ones who think like that

Domo2212
Domo2212

The 06's felt like cardboard!!!!!! If you own a pair you know what i'm talking about. Worst material ever!

big50mike
big50mike

i didnt event cop my pair and resalers selling them for 300$ and up fuck that fuck jordans im done with that shit thank god my connect is gonna get me a pair of the foam galaxys..........

JAVI
JAVI

STILL GOT MY MY 06 PAIR THINK IMA PASS ON DIS ONE IM IN THE PROSSESS OF RESTORING MY 2006 N DEY LOOKIN GOOD SO FAR :)

J-Matt
J-Matt

Definately coppin these.

Allan
Allan

Fuck it I'm in !

KDC
KDC

why does the blue seem lighter?

FourEyedCoupe
FourEyedCoupe

I'm waiting on the Fire Reds, those were always my favorite, these were a close second though.

qwergfd
qwergfd

yikes. bad final product. still loling at sneaker websties using air randy pictures.

retrotek
retrotek

Any OG colourway 3, 4, 5, 6, and 11 now results in camp outs. Stupid. Seinfeld wouldn't have worn grapes and sport blues on the show if it meant lining up outside footlocker. J's are like cashflow - the powers that be stop them from circulating to the normal dude in the street by restricting the supply.

Bruh Bruh
Bruh Bruh

These look super cheap wtf you talking about?

Enemizz
Enemizz

Yeah I had these in the 9th grade.. Damn so long ago. And the white is more of a cream color. Basically an off white color more than anything.

JSARG
JSARG

SneakerNews, i beg you to not do an article-a-day on these until they release.

Hec
Hec

Funny thing is when these dropped in 06 no one cared. I myself bought for $135 thinking they'll sell since it was a OG everyone wanted. I was wrong. They stood around shelves for a couple months. Doubt it'll happen this time smh. I want a pair but retail for $160 eh. I passed on the cements after I saw the crappy quality when i opened the box the shoes had creases and glue stains smh.

Big Infinite
Big Infinite

Da 06s were better but ima cop them to compare & contrast... i kno most people dont like da grey toe but i actually really like da added grey

Mike
Mike

lol, that sucks. Same happened to me. I left them in a bag under my desk freshman year of high school (2006) and my dick teacher wouldn't let me go back and get them. i would of walked out to get them but I figured they would still be there considering they were in pretty bad shape from me wearing them for GYM class everyday. Of course I go back and they are gone. I asked the teacher that was in that class room and shes said she didn't see them. Pretty sad that people will steal a dirty sweaty shoe. fucking pathetic lol.

Payton
Payton

Ok so if price doesn't matter and if we are REAL SNEAKER COLLECTORS we should have definitely bid and paid 11k like somebody did for the Black 11 samples? I mean that is a shoe we can add to the collection because we really don't have it? Shut the Fuck up that made no logical or financial sense. You aren't a real sneaker collector you's a bitch made reseller for buying a pair or 2 taking someones chances behind you in line from getting their personal pair

Maranello
Maranello

TOO MUCH WORK! plus when they see all that negative feedback you accumulated from not paying the other sellers they just gonna block you from bidding.

yup
yup

I know what you mean. Blame the concords for this mess. And don't think that the playoff 12 going the same route. smfh

Big Infinite
Big Infinite

Nownwe all kno dats not gonna happen... they showin those white & varsity red low 11s dam near every day. So prepare to see these pleeeeeeeeeeeenty

Back to Top ↑


  • Top Categories

    • Just Released
    • Nike Air Max
    • Nike Air Force 1s
    • Nike SB
    • Dunk
    • Air Jordans
    • Basketball
    • LeBron
    • Adidas
    • Running
    • Collaboration
    • Nike Retro
    • Upcoming Sneakers
    • Skate
    • eBay
    • Lifestyle Sneakers
  • Featured Content


  • Archives

  • SN Weekly Email Newsletter






  • Ads

    Jordans Daily
    ebay
    nitrolicious
    Sneaker News Advertise

>>>>