Air Jordan 2012 ‘UNC’

January 7th, 2012 by | 45 comments


air jordan 2012 unc 8 570x378 Air Jordan 2012 UNC

If there would be just one other colorway for Air Jordans next to the Black/Red, it would be tough not to choose the trademark colors of the North Carolina Tar Heels. We recently showed you the purported UNC-specific ‘University Blue’ Air Jordan 2012, but here we have a first detailed look at what the Tar Heels could be sporting on court real soon; it features a suede portions that form a unique visual and textural contrast with the glossy Flywire shell, with a solid grey outsole and tongue accents providing the updated Tar Heel colorway insignia. Ironically, it’s the Black/Red trademark colorway mentioned earlier that we’ve yet to see – so far it’s been just the White/Black, Year Of The Dragon, and these eye-catching babies. Are these the best of the AJ 2012s we’ve seen so far? Check out the detailed shots below and don’t hesitate to let your thoughts be known in the comments area below. via sole-awesome.

Air Jordan 2012 ‘UNC’
484654-400

air jordan 2012 unc 1 570x378 Air Jordan 2012 UNC

air jordan 2012 unc 2 570x378 Air Jordan 2012 UNC

air jordan 2012 unc 3 570x378 Air Jordan 2012 UNC

air jordan 2012 unc 4 570x378 Air Jordan 2012 UNC

air jordan 2012 unc 12 570x378 Air Jordan 2012 UNC

  1 2 Next Page

Filed under: Air Jordans, Upcoming Sneakers // Tags: ,





45 comments
shinobi
shinobi

man dis shoes look iaght but ain't nun to swaggg wit it

Jerronimo
Jerronimo

I get the Stacie Adams/dress shoe look they were going for but.... FAIL!! I admire the tech put into it tho. I bet they will be nice hoop shoes....just UGLY

D.Crenshaw
D.Crenshaw

I can see myself balling in them........outside of course!!!!!

orangepop
orangepop

They look better with the high bootie thing but It would be nice to see jordan brand make a shoe that is actually creative and looks nice. I want a shoe that looks as hot as it performs. Not something thats bland that performs well. And to be honest the air jordan 2011 was a good show but overrated in terms of performance.

D Reyes
D Reyes

These Jordan's don't seem to fit the marquee line of previous Air Jordan's. I've been collecting only the premier line of Air Jordan's from I to XXIII and even the 2009, 2010 and 2011's. The 2012 seem more like the Team Jordan from back in the day up to these fusions. The one thing I can say is Michael Jordan only wore 3-4 different color ways per season, a white pair in the regular season, a second pair during the All-Star game and a black pair in the Playoffs. You would never catch Michael Jordan wearing team Jordans, dub zeros or any of these Spizike's at all. The 2012's seem to be that, a pair of low end Jordan's Michael wouldn't be caught dead wearing.

sam
sam

YES!

orangepop
orangepop

My teacher told me I was a piece of shit seen her the other day wearing these pieces of shit

Jim Bob Tawney
Jim Bob Tawney

Just because Nike makes them doesn't mean you have to buy them. You want to show your disdain for this shoe? Don't buy it. Nike will learn their lesson when they have stacks and stacks of these taking up space in the outlets.

travd75
travd75

Nothing good about this at all. After MJ retired the shoes got uglier and uglier...this one is almost offensive.

@KGJarbo
@KGJarbo

This cw helps a bit... But it's gonna take something a lot better to get used to this shoe. Prob will be great for on court performance, but not close to rockable with any cw out thus far. A bred version might do a little more. If a reasonable color scheme does come out, at least the hype won't make these unattainable for people that do want them to wear casually or on-court...

dopeman2978
dopeman2978

NO matter what angle you show these 2012s from their still ugly! i see NOTHING good about the shoe except that inner booty/sock that comes with it. the shoe looks like it was designed by a guy in his late 60s

aim
aim

More like wear test sample

@wade3
@wade3

maan terrible look like a fake

nardo
nardo

they're really not that bad looking---------------------still don't know yet if i'd cop though!

Rome 1
Rome 1

stop it just stop it!!!!!smh

brentomatic
brentomatic

I'm starting to really like this shoe.

Bruh Bruh
Bruh Bruh

Just stop desigining Tinker!! Yes you made some classics back in the day, but all the greats know when it is time to quit.

Bruh Bruh
Bruh Bruh

So from the thumbs downs I'm getting I guess you guys like these? You must be high on some type of drug to think these look good.

...ima757boy.
...ima757boy.

...TINKER has had more design success than failure so i feel he is still one of the best.

RT5
RT5

Your argument is not valid. People here did not thumbs you down because they like these shoes. It's because of statement you made about Tinker...

Tennessee1257
Tennessee1257

I gave you the thumbs up Bruh. I've said it since they first posted these atrocious pieces of sh*t. People keep talking about performance as the argument for this shoe..... If a Pinto performed like a Bugatti, would you pay a Porsche price tag for it? I didn't think so. This shoe looks like ass

Q
Q

LeBron 9's are killing game... Have no idea what's goin on with Jordan

OTTIE EARL CURL
OTTIE EARL CURL

LEBRON 9 EVEN LOOKS LIKE SHIT COMPARED TO 7 AND 8 ITS A LOSE LOSE SITUATION FOR NIKE THIS YEAR IN TERMS OF SIGNATURE LINE UPS.

wu tang forever
wu tang forever

get rid of the toe cap and these would at least look like a flagship model

wu tang forever
wu tang forever

i need to see a chicago color and a all black with hints of red with maybe a gum sole.at first i was like what is this world coming too but im really feeling these.something fresh and new.they would look way better without the toe cap

TJC
TJC

New color way.....same horrible looking shoe

FscottJ54
FscottJ54

Cant even front quality is there these may not be the best aesthetically, however the suede on these looks nice n the fly-weir section looks to have an iridescent glitter effect pretty nice let these go on clearance im copping every pair.

mastershake
mastershake

looks like someone took some colored paper cut it out and pasted it on the shoe

@23Redman
@23Redman

The most innovate sneaker of 2012! :)

air237780
air237780

innovative? no offence redman but these look like a team sneaker and the kobe 7s already have this technology and they aren't damm ugly like these. i've stuck up for Jays no matter how ugly. eventually jays grow on people, the 23s we're like that and 2011s, even the 11s back in the day but there's nothing saving these. only thing saving these if it came with a autograph of his lol

GWH
GWH

Fair, But AJ 2011's had the tech BEFORE the Kobe's. Though, these are hideous!!! Damn ugly, I don't think performance out of this world could save these.

BlackZilla
BlackZilla

I agree. Most people nowadays don't understand that Air Jordans are premium basketball shoes. They are meant to perform on the court. That's the reason top ballers like Ray Allen, Mike Bobby, and Dewayne Wade wear his shoes. Only when "Retro" is slapped on his shoe, people wanna cop them to stunt in or just to resale for a higher price. When it all boils down, in about 5 to 10th years when KBT release these as Retros, watch the same mofos that called them hideous what in like like 3 in the morning for its release!

OGO
OGO

Jordans 1-14 were premium/performance basketball shoes (for their time) as well. They didn't use that as an excuse for them to not look good.

...ima757boy.
...ima757boy.

...those players are paid a pretty penny to wear those sneakers,also.

Jimbo_Pistolas
Jimbo_Pistolas

Mike Bibby hasn't been a top baller for years. He is lucky to be on team Jordan. And no one is going to camp for this shoe because they will never retro it. Blackzilla is a dumbfuckinghoe

tamarizo
tamarizo

I like em fa sum reason gud thing I'm not gone pay retail.....

aljosa
aljosa

all the new jordans compared to lebron kobes n all these new shit makes jordans look lik str8 fuckin shittttttttttttttttttttttttttttt dats why my money isnt goin towards jordans anymore

wordisbond
wordisbond

these are better then the other color ways but i still wouldnt cop them.

Back to Top ↑


  • Top Categories

    • Just Released
    • Nike Air Max
    • Nike Air Force 1s
    • Nike SB
    • Dunk
    • Air Jordans
    • Basketball
    • LeBron
    • Adidas
    • Running
    • Collaboration
    • Nike Retro
    • Upcoming Sneakers
    • Skate
    • eBay
    • Lifestyle Sneakers
  • Featured Content


  • Archives

  • SN Weekly Email Newsletter






  • Ads

    Jordans Daily
    ebay
    nitrolicious
    Sneaker News Advertise

>>>>