• Home
  • Magazine
  • Select
  • jordan release dates
  • sneaker release dates
  • categories
    • LeBron 12
    • Air Jordan XX9
    • kd 7
    • Roshe Run
    • Jordans
    • Kobe 9
    • Adidas
    • Just Released
    • Upcoming
  • air jordan history
  • nike sb archive

Nike LeBron 11 EXT “Blue Suede” – Release Date

April 3rd, 2014 by / 29

The Nike LeBron 11 “Blue Suede” will release on April 10th, 2014. Not only are the materials switched around on this upcoming Nike LeBron 11 Extension pair, but the insole also bears a new motto for the LeBron line “Virescit Vulnere Virtus”. That translates to “Courage grows strong at a wound”, which we can only assume is a reference to LeBron’s eventual ascension to Champion status with Miami after suffering the pain of defeat out in Cleveland. Continue reading for a detailed gallery on them and then give us a heads up in the comments if you’ll be chasing down this new pair of Nike LeBrons.

Source: NSW

Nike LeBron 11 “Blue Suede”
Color:
Game Royal/Game Royal-Black
Style Code: 656274-440
Release Date: 04/10/14
Price: $200

Filed under: Featured LeBron Release Dates Upcoming Sneakers

Tags:

Previous Page123
29 comments
jonfly
jonfly

Copped They Sold Out In Less Then 5 Minutes

Spagz_WGR27
Spagz_WGR27

if they were red everyone would be going nuts and calling em "HEAT". nowadays ppl dont get what they like they just get what other people think i s"HOT". ill be copping and throwing in some black laces

qtbigwatts
qtbigwatts

Thank God everybody ain't liking, maybe just maybe I can swoop up a pair!

Silvestre BM
Silvestre BM

We (Nike) slaughtered the "Cookie Monster". XD

Cpack
Cpack

Looks like a dirty old rug.

goldkicks
goldkicks

Get an amazing bot for these on goldkicks.bigcartel.com!

valdeaunia
valdeaunia

Maybe I should get one and black sharpie the F out of the part of the upper (that is usually the hyperfuse in the regular models).

Meilarenn
Meilarenn

WTF!! It was originally a black/leather tounge why is it different? the original was a must cop but this shit was an unnecessary change smh

dopeman978
dopeman978

does these come with a peanut butter and banana sanwich?

Steve Drew
Steve Drew

Not one OUNCE of creativity here. Saddens me. Could've at LEAST outlined or made the swoosh white. Our some switching. Smh. But....they know when people hear "suede", it's on. But, really I'm all about that #bluelife, but these....booooooring.

Staxx13
Staxx13

ill go for black n holograms and those what the lebrons

scaredmagic
scaredmagic

Here come all the complaints about shoulda been this, shoulda been that, i'm disappointed etc.  Guess what, you're all full of it, these are sick and you're mad cuz you either can't afford them or you have no way of getting them at retail.  

Kevin Jimenez
Kevin Jimenez

No go they need to stop it already wit this sneaker and move on to the next one.

qtbigwatts
qtbigwatts

That was a totally different shoe bruh. The denim has the black leather tongue

Da_Real_Big_Infinite
Da_Real_Big_Infinite

No.... They are jus ugly as hell... Its not about affordin or gettin ahold them

Meilarenn
Meilarenn

I know wtf Im talking about bruh! Yea the denim has a leather tongue but the ORIGINAL BLUE SUEDE had a leather black tongue as well I still got the pic @qtbigwatts

qtbigwatts
qtbigwatts

Big Infinite, what's good G? You not feeling these joints, why?

Da_Real_Big_Infinite
Da_Real_Big_Infinite

They jus don't fit da EXT mood of dis particular style of shoe... Only EXT shoe dat look halfway decent is da Kings Crown... Wit da 10s, it was a good shoe to make a few shoes (corks, denims, suedes) out of da box creations. And it worked fa da most part. With da 11s, I jus don't think da style of da shoe, u can make it look good in da EXT family... Theirs jus too much suede in da shoe & if ur gonna use suede don't use so much of it to cover da shoe... I guess I jus think da 11s are jus ok. Hence why i only own 2 pair (gamma blue & blackout). So da EXT models fa da 11s are not really my cup of tea



Top Categories

  • Just Released
  • Nike Air Max
  • Nike Air Force 1s
  • Nike SB
  • Dunk
  • Air Jordans
  • Basketball
  • LeBron
  • Adidas
  • Running
  • Collaboration
  • Nike Retro
  • Upcoming Sneakers
  • Skate
  • eBay
  • Lifestyle Sneakers

Archives

Sneaker News Newsletter

Related posts

Nike LeBron 11 “Bumblebee” Promo Sample by Zack Schlemmer 2 Comments

Nike LeBron 11 “Everglades” – Teal Sample on eBay by staff 2 Comments

Sneakerness Koln October 2014 – Event Recap by John Kim 16 Comments

Nikestore Restock October 2014 Rumored To Happen Very Soon by John Kim 116 Comments

Nike LeBron 11 “EYBL” PE on eBay by Patrick Johnson 6 Comments